länge sen sist och allt det där. 14 kilo lättare och numera universitetsstudent. det ni! (nej, de två har inget samband). sömn är en lyxvara och prov finns i överflöd (definitivt ett samband..)
 
har varit i sydafrika i nästan två månader nu, vilket känns helt absurt. tiden verkligen bara flyger iväg. har skrivit en massa prov och en del uppsatser, imorgon ska jag skriva ett test i ekonomisk historia, så såklart gör jag saker som att skriva på bloggen istället. fick reda på mitt första test idag, psykologi, och det gick tydligen helt sjukt bra. de sätter upp resultatena här på anslagstavlor (skriver studentnumrena, inte namnen som tur är) och när en av amerikanerna som jag bor med såg mitt resultat så utbrast han "aah, heeell no!" hahah. amerikaner, amerikaner. 
 
den här terminen läser jag politisk filosofi, microekonomi, psykologi, sociologi, ekonomisk historia och nutida kultur. alla kurserna är verkligen intressanta och det är kul att läsa saker jag inte läst innan. har alltid, av någon anledning, hatat ekonomi men så tänkte jag att det kunde ju vara bra att ha läst och provat på och allt det där och så upptäckte jag att jag tycker det är förvånansvärt engagerande. 
 
imorgon kväll ska jag på en båt fest/cruise, dress code: smart casual, black & white. det kommer nog bli ganska fett! alla på hotellet har dock haft panik över klädseln, men köpcentrumen här klagade nog inte över det iallafall. nästa fredag börjar vi vårt påsklov och då ska jag flyga till Durban med ett gäng från hotellet och sen roadtrippa tillbaka längs östkusten. ska bli skitskönt att inte tänka på skola för ett tag. 
 
nu väntar Smith, Marx och Menger så det är bäst jag går..
 
puss! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej